Frånvaroanmälan

Anmäl frånvaro

 

Information till elever och vårdnadshavare om it-systemet Skola24  

Hanteringen av frånvaro sköts med hjälp av it-systemet Skola24 på samtliga kommunala gymnasieskolor i Stockholm.

Manual till vårdnadshavare (pdf)

Inloggning till Skola24 har ändrats från och med 2016 till skola24.stockholm.se

De olika inloggningsalternativ som är möjliga är utifrån Stadens riktlinjer.

Inloggningsalternativ för elever när de är i skolan:

  • Användarnamn och lösenord (samma som till skoldatorn)

Inloggningsalternativ för vårdnadshavare och elever när de är utanför skolan: (elever kan dock inte sätt frånvaro på sig själv innan de är myndiga)

  • Bank-id
  • Mobilt bank-id
  • E-leg

Det kan ta upp till 10 dagar från att en elev börjar på Norra Real tills man ser eleven i Skola24. Detta då Elevregistreringsprogrammet hämtar fakta om vårdnadshavare i folkbokföringen en gång per vecka.

Man kan anmäla frånvaro per telefon

Görs anmälan före kl 12.00 registreras anmälan på innevarande dag, efter klockan 12.00 på efterkommande dag när man ringer in frånvaron.

Ring 0515 777 021.
Knappa in elevens personnummer (10 siffror).
Invänta bekräftelse innan ni lägger på luren.

När man ringer in frånvaron får man som målsman ett besked vid första frånvarotillfället att eleven är frånvarande till den epostadress man skrivit in i Skola24. Detta för att förhindra missbruk av denna funktion då också omyndiga elever kan ringa in sin frånvaro.

Vad behöver jag som användare göra?

Om man som användare har sparat den tidigare inloggningsadressen som en favorit eller bokmärke behöver den bytas ut.

Vart vänder jag mig om jag får problem med inloggning?

Elever kontaktar elevsupport 
020-838 838, samtalet är gratis
elevsupport@stockholm.se
Chatta via Lync med elevsupport@stockholm.se

Vårdnadshavare kontaktar medborgarsupport
08-508 00 508
e-support@stockholm.se 

Dela:
Kategorier: